Filozofię Formuły Student da się ująć w kilka punktów:

kształcić najlepszych

Wymagające środowisko sportu motorowego stawia przed studentami najtrudniejsze warunki, dlatego do zawodów stają zwykle najlepsi. Utworzenie przez zespół gotowego produktu w określonym czasie i zgodnie z założeniami wymaga nie lada wiedzy, dyscypliny, przezorności, współpracy i nierzadko kompromisów a nawet nieprzespanych nocy. Stres i wyzwania na absolutnie wszystkich płaszczyznach towarzyszą studentom przez cały rok akademicki, od zgłoszenia udziału, aż do ogłoszenia wyników zawodów w lipcu. Zdobyte w takich okolicznościach doświadczenia oraz wiedza są bezcenne i stanowią ważny element kształcenia najwyższej klasy inżynierów.

weryfikować talenty

Niewątpliwie jest to również szansa na sprawdzenie talentu w rzeczywistym świecie, pod presją czasu i wymagań projektu. Liczy się bowiem nie tylko szybkość zaprojektowanego bolidu, lecz równowaga między wieloma ważnymi elementami: szybkością, ekonomią eksploatacji i utrzymania, estetyką, funkcjonalnością i bezpieczeństwem. W tak trudnych zawodach zwyciężają tylko ci, którzy są w stanie oddać kompletny projekt i uzyskać za niego najwyższą liczbę punktów, zwyciężają rzeczywiście tylko najlepsi.

tworzyć więzi między studentami a przyszłymi pracodawcami

Oczywiście po najlepszych sięgają zwykle najlepsi, czyli największe koncerny, najbardziej znane marki, najnowocześniej wyposażone warsztaty i studia projektowe. Dzięki FS studenci mają szansę nawiązywać więzi z lokalnym przemysłem, a przemysł ma szansę wspierać rozwój własnej, przyszłej kadry. Przyglądanie się studentom w trakcie pracy stanowi najlepszą z możliwych dróg rekrutacji, w ten sposób wyłuskuje się najlepszych, by zatudniać ich z korzyścią dla własnego biznesu.

promować myśl techniczną

U podstaw FS niewątpliwie leży idea wspierania rozwoju myśli technicznej. Należy pokazywać jak istotne jest tworzenie uczelni technicznych. Studia inżynierskie i sam zawód odgrywają niebagatelną rolę w rozwoju człowieka, mają zatem ogromną wartość dla społeczeństwa.