Już od pewnego czasu możecie podziwiać w naszej galerii postępy z prac nad budową RT02. Widzieliście już zapewne zdjęcia niektórych podzespołów – układu wydechowego, rurek węglowych, itp., czytaliście i oglądaliście filmy z testu zderzeniowego. A co więcej dzieje się w naszym zespole postaramy się Wam opowiedzieć w niniejszym artykule.
Zacznijmy od początku budowy czyli od konstrukcji nośnej. Możemy się pochwalić pospawaną w 100% kratownicą ramy do której montujemy już mocowania poszczególnych podzespołów. W ostatnim tygodniu dotarły do nas wyfrezowane płyty aluminiowe boxa i mogły zostać pospawane, więc konstrukcja nośna jest już w pełni wykonana. Zespół nie ustaje z pracami i teraz przenosi swoje zaangażowanie na prace nad stanowiskiem do eksperymentalnego skręcania ramy bolidu.
W zawieszeniu członkowie zespołu pracują nad toczeniem insertów wahaczy, oraz przeprowadzają testy klejów do połączenia rurki węglowej z aluminiowym insertam. Po problemach które pojawiły się w związku z wytworzeniem najważniejszych elementów zawieszenia – piast i zwrotnic, materiał który zamówiliśmy na dane podzespoły został już dostarczony do pozyskanych wykonawców. Również amortyzatory wykonywane przez naszego sponsora firmę TechRacing są już na zaawansowanym etapie wykonawczym.
Zespół transmission pracuje obecnie nad wkładkami węglowych półosi, tak aby móc wylaminować gotowe węglowe półosie, adapterem koła łańcuchowego oraz nad elementem naciągu łańcucha.
Serce naszego bolidu – silnik Hondy, wygląda w warsztacie bardzo interesująco, wszystko dlatego że jest rozebrany na najmniejsze elementy. Wszystko w celu przygotowania go pod nowe tłoki które już są w drodze. Układ wydechowy jest już na miejscu. Wykonany przez naszego stałego sponsora MG Motorsport kolektor ze stali nierdzewnej i przelotowy tłumik z blachy tytanowej prezentuje się wspaniale. Czekamy ciągle na gotowy układ dolotowy wykonany z jednego kawałku w technologii Selektywnego spiekania proszków.
Obecnie oczekujemy dostaw zamówionych podzespołów: opon, felg, amortyzatorów, dyferencjału, tłoków, dolotu i wielu innych mniejszych podzespołów.
Podsumowując, widać ciągły postęp prac nad budową bolidu RT02. Praca w zespole wre.
Zapraszamy do galerii Michała Przybylskiego gdzie można zobaczyć również parę zdjęć z pracy w warsztacie (link)
Wszyscy mamy nadzieję, że nie napotkamy już żadnych problemów i wszystko pójdzie po naszej myśli w dalszych pracach.
AP.